فلوچارت

درباره خدمت

اطلاعات خدمت

 مراحل دریافت خدمت:

پرتال سازمان و سامانه در نظر گرفته توسط سازمان میراث فرهنگی راهنمای این کار خواهد بود .

مراحل ثبت اثر:

۱-  پیشنهاد اولیه توسط افراد حقیقی یا حقوقی

۲-  مراجعه افراد به سایت میراث فرهنگی و تکمیل فرم درخواست اولیه برای پیشنهاد ثبت اثر

۳-  تکمیل فرم اولیه و ارسال برای بررسی در حوزه ثبت استان

۴-  احراز شایستگی ثبت تأیید اولیه و انجام اقدامات لازم توسط افراد حقیقی یا حقوقی برای تکمیل فرمت پرونده

۵-  نهایی شدن تدوین پرونده و بررسی توسط شورای ثبت وحریم استان

۶-  ارسال به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء ‌میراث معنوی و طبیعی کشور

۷-  دریافت پرونده توسط گروه میراث طبیعی

۸-  بررسی پرونده و در صورت نداشتن نقص در پرونده ارسال به کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی

۹-  طرح درکمیته( پس از تأیید اولیه در کمیته در صورت داشتن نواقص به اداره کل میراث فرهنگی استان مربوطه ارسال خواهد شد)

۱۰-درصورت نداشتن ایراد فنی ثبت پرونده تونسط بالاترین مقام سازمان ابلاغ می­شود

نام خدمتثبت آثار طبیعی در فهرست آثار ملی و تعیین حریم آن


کد خدمت :۱۷۰۲۱۳۶۶۱۰۰


نوع خدمت : خدمت به کسب و کار(G2B)خدمت به شهروندان(G2C)خدمت به ارگانهای دیگر(G2G)


زمان ارائه خدمت : برای این کار و تکمیل هیچ دوره و بازه زمانی در نظر گرفته نشده و برای تکمیل فرم ها  هیچ محدودیتی وجود ندارد و به صورت انلاین همیشه قابلیت ارسال خواهد داشت.


این خدمت با توجه به حوزه تخصصی برای افراد حقیقی و حقوقی که در این حوزه علاقه مندی دارند و یا متخصص این حوزه باشند قابلیت انجام دارد بخصوص مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی که در این حوزه فعالیت  دارند.

برای این کار نیازمند تکمیل صحیح فرم های مربوطه می باشد و برای توجیه ثبت یک اثر نیازمند آپلود مدارک تخصصی مورد نیاز برای اثبات ارزش داشتن اثر پیشنهادی است که در استان و ستاد توجیه لازم برای تکمیل پرونده انجام شود.

سوال: نحوه تکمیل فرمت تهیه پرونده های میراث طبیعی به چه شکل می باشد؟

جواب: با توجه به دستورالعمل تدوین شده و راهنمای تکمیل پرونده که در دستورالعمل لحاظ شده پرونده براحتی قابل تکمیل است.

لطفا نظر خود را در مورد این خدمت اعلام بفرمایید:

ارتباط با مسئول خدمت

شماره تماس : ۳۲۲۳۵۱۰۳داخلی ۱۱۵

خانم ثابت قدم