سوالات متداول معاونت صنایع دستی

ردیف

پرسش

پاسخ

۱

ثبت نام کلاسهای آموزشی صنایع دستی به چه صورت انجام می گیرد و در چه رشته هایی کلاسهای   آموزشی برگزار می گردد؟

مراجعه به صنایع دستی ،  تکمیل فرمهای ثبت نام کلاسهای آموزشی وهمراه داشتن مدارک مورد نیاز ( کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی ، دو قطعه عکس۴*۳) و  معمولاً تا ۴۰ رشته مختلف  وحداکثر بین ۳ تا ۴ دوره سه ماهه در فصول مختلف سال برگزار می گردد

۲

بیمه صنعتگران به چه صورت است ؟

هنرمندان و صنعتگران دارای مدرک  تحصیلی سیکل و پایین تر به این صورت است که با دارا بودن کپی و اصل کارت صلاحیت حرفه ای( مربوط به سازمان فنی و حرفه ای ) و کارت صنعتگری ، کپی کارت ملی و اصل آن و کپی شناسنامه و اصل آن به معاونت صنایع دستی مراجعه نمایند . و پس از تأیید مراتب فوق ، نامه معرفی به اداره بیمه رادریافت نمایند .

هنرمندان و صنعتگران دارای مدرک تحصیلی سیکل به بالا ، به این صورت است که با دارا بودن کپی و اصل کارت مهارت فنی و حرفه ای و کارت صنعتگری ، کپی کارت ملی و اصل آن و کپی شناسنامه و اصل آن به معاونت صنایع دستی مراجعه نمایند و پس از تأیید مراتب فوق ، نامه معرفی به اداره بیمه رادریافت نمایند .

۳

مراحل دریافت تسهیلات در چارچوب طرح ساماندهی مشاغل خانگی به چه صورت است؟

تکمیل فرم ثبت نام در سامانه www.masaghellkhanegi.ir و دریافت کد رهگیری

تحویل مدارک مورد نیاز به معاونت شامل کد رهگیری ، کپی کارت صنعتگری ، شناسنامه ، کارت ملی و دو قطعه عکس۴*۳ جهت صدور مجوز مشاغل خانگی

تکمیل فرم طرح توجیهی پس از صدور مجوز خانگی

معرفی شخص به اداره کار جهت دریافت نامه معرفی به بانک متقاضی